CZASEM UŚCISK ZNACZY WIĘCEJ NIŻ SŁOWA! DZIECI Z PRZEDSZKOLA MISIEK SOLIDARNIE Z DZIEĆMI UKRAINY!

Strona dostosowana jest dla potrzeb osób niedowidzących i niewidomych.

Zajęcia z Naszą Psycholożką mgr Marcellą Festosi-Grzyb i Pedagożka

Posłuchajmy czego dzieci chcą się dowiedzieć!

Rozmawiamy z dziećmi – Bo dzieci mówią co się dzieje!

Nie lekceważymy dziecięcych obaw bo one wpływają na to z jakimi ludźmi będziemy mieli kontakt za 20-40 lat Pomagajmy dzieciom poradzić sobie ZE ZROZUMIENIEM W INTERPRETACJI TEGO CO DO NICH DOCIERA. Ułatwiajmy im oswajanie napięcia, rozmawiajmy dajmy im odczuć, że na coś jednak mają wpływ: pocieszać drugiego kolegę, przytulając swoją martwiącą się babcię, rodzica czy przekazując wirtualnie serduszka, rówieśnikom z Ukrainy życząc im słońca i pokoju…..

MISIEK WŁĄCZA SIĘ W AKCJĘ POMAGANIA UKRAINIE UDOSTEPNIAJĄC BEZPŁATNIE 15 MIEJSC ŻŁOBKOWO-PRZEDSZKOLNYCH DZIECIOM Z UKRAINY! DZIECI MIŚKA SERDECZNIE WAS ZAPRASZAJĄ!

Znaleźliśmy się w takiej sytuacji nadzwyczajnej, że teraz rozmowy będą toczyć się wokół spraw wykraczających poza naszą codzienność, mówimy o wartościach, mówimy co jest dobre co jest złe i musimy wyjść trochę ze strefy komfortu w której jest nam tak dobrze, bo trudno się rozmawia o różnych trudnych sprawach!

Nie rozmawiamy o konflikcie ogólnoświatowym tylko posługujemy się biblioterapią i tak:

– „Oto jest dyktator” Plantel Equipo – wyjaśniamy kto to jest dyktator, jakiś pan mówi co mamy robić, ten pan decyduje kto ma władzę. Nie jest winny jest cały naród tylko ten dyktator.

– „Teo Myśli” Agata Królak – to książka o chłopcu, który siedzi i myśli, że myśli. Myśli czy jego myśli się wyprowadzą jeśli będzie duży. Zadajemy pytania dzieciom o czym myślą, dzieci biorą swoje farby, kredki i malują swoje myśli.

– „A królik słuchał” – Doerrfeld Cori opowieść o chłopcu, który sobie budował coś nadzwyczajnego i wyjątkowego i nagle coś przyleciało i ten świat niespodziewanie mu się zawalił. Do chłopca zaczęły przychodzić różne zwierzęta i krzyczały „wykrzyczmy to” a chłopiec nie chciał krzyczeć. W końcu przyszedł królik, który usiadł obok i chłopiec poczuł ciepło i poprosił królika żeby z nim został. Bo królik słuchał i słuchał…

– „Dobro i zło, co to takiego. Dzieci filozofują” Oscar Brenifier – pod hasłem wolność mamy mnóstwo pytań np. Czy zawsze powinieneś robić to na co masz ochotę, tak bo chcę być szczęśliwy. Dzieci pytaniami i odpowiedziami prowokują kolejne pytania i nic nie jest zero-jedynkowe ale do pewnych dochodzimy.

– „Wróg” Davide Cali, Serge Bloch – książka która pokazuje, że po jednej i drugiej stronie są ludzie, które mają myśli, marzenia, rodziny.

– „Aliaszka” Magdalena Górska – jest symbolem nadziei, przekazywanym między dzięcmi i sprawia, że mimo że świat jest trudny szukamy w nim ciągle wspólnego dobra.

I przykłady z życia codziennego i dzieci MIŚKA w przedstawionej dramie

Jak Jasio pokłóci się z Małgosią, bo Jasio ma ochotę rządzić , Jak Małgosia powiedziała Jasiowi coś przykrego, Dwóch chłopców wdających się w bójkę i jesteśmy na placu boju i mówimy o ryzykownych zachowaniach…. I zażegnanie konfliktu poprzez pokojowe rozwiązanie sporu!

I to jest nasza dziś lekcja wychowawcza …… I to jest wyjaśnienie tej całej sytuacji, a nie tematu wojny, która toczy się pomiędzy dorosłymi.