Strona dostosowana jest dla potrzeb osób niedowidzących i niewidomych.
Uczestniczymy systematycznie w konferencjach i szkoleniach kadry organizowanych przez Instytut Komeńskiego oraz Fundację Rozwoju Dzieci im. J.A. Komeńskiego w Warszawie. Szkolenia prowadzone są przez certyfikowanych trenerów Akademii Komeńskiego: psychologów, pedagogów i metodyków wychowania przedszkolnego.
Przykłady ostatnich konferencji:
- temat: Jakość wczesnego dzieciństwa, jak kształcić kompetencje opiekunów małych dzieci.
- temat: Jak realizować programy rozwoju i organizacji instytucji opieki nad dziećmi.
W konferencjach tych biorą udział wybitni specjaliści, aktywnie działający na polu edukacji żłobkowej, przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
- szkolenie „Zarządzanie jakością pracy Przedszkola” prowadzone było w Przedszkolu MISIEK przez trenerów specjalistów Instytutu Komeńskiego z Warszawy.
liczba godzin- 50 godzin dydaktycznych
- standardy jakości
- ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna
- organizacja ewaluacji pracy przedszkola z wykorzystaniem metodyki partycypacji
- podejście pertycypacyjne w badaniach jakości edukacji
- wsparcie mentoringowe zdalne ,wprowadzenie w praktykę zarządczą nabytych umiejętności
- doskonalenie współpracy z Rodzicami
Przykłady ostatnich kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli i specjalistów:
- Szkoła dla Rodziców i wychowawców część 1 „Wychowywać to kochać i wymagać”
- Szkoła dla Rodziców i wychowawców część 2 „Rodzeństwo bez rywalizacji”
- „Nowe metody diagnostyczne do badania dzieci i młodzieży”
- „Jak skutecznie porozumiewać się z innymi”
- „Wspieranie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”
- „Dojrzałość szkolna – diagnoza i co dalej?”
- „Zabawy do myślenia – metoda wspierania rozwoju dzieci poprzez działania twórcze”
- „Przemoc w szkole epizod czy norma”
- „Analiza rysunku dziecka”
- „Budowanie strategii pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania”
- „Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi”
- „Edukacja emocjonalna w przedszkolu z wykorzystaniem ćwiczeń twórczych”
- „Boje się mówić! Mutyzm, fobia społeczna – diagnoza i terapia”
- „Psychoterapia dzieci i młodzieży. Ujęcie poznawczo – behawioralne”
- „Co nowego w edukacji przedszkolnej?”
- „Multisensoryczne nauczanie języka angielskiego w przedszkolu”
- „Style wychowawcze a samodyscyplina dziecka”
- „Złość u dzieci” – Rola emocji w życiu dziecka, Złość w perspektywie biologicznej i społeczno-rozwojowej. Przyczyny i oblicza złości. Praca nad emocjami-oswajanie złości. Model ABC wybuchu złości. Zapobieganie oraz reagowanie w sytuacji napadu złości. Techniki wspierające dziecko w wyrażaniu złości w sposób społecznie akceptowany. Skutki niewłaściwej reakcji dorosłego na ataki złości i gniewu dziecka. Istota profilaktyki oraz wspieranie rozwoju i inteligencji emocjonalnej. Metody i ćwiczenia pomagające dziecku zapanować nad złością.
- „Bezpiecznie dziecko – bezpieczne przedszkole” w wymiarze 60 godzin zorganizowane przez Studium Prawa Europejskiego.
- „Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej” w wymiarze 60 godzin dydaktycznych. – Jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę, dlaczego nie kara? Zasady, normy i konsekwencje porządkują świat. Wzmocnienia pozytywne i nagrody mają potężną moc. Dobrze nie wystarczy. Jak chwalić i dawać systematyczną uwagę.