Przejdź do treści

Krystyna Gurba w okresie od 1 stycznia 2025 do 30 czerwca 2026 roku realizuje projekt pn. Aktywny Przedszkolak na Wsi w gminie Nawojowa

Nr projektu: FEMP.06.09-IP.01-1305/24
Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej na lata 2021-2027 w ramach Priorytetu: Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznegoDziałanie: Wsparcie wychowania przedszkolnego
Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny Plus
Całkowita wartość projektu: 800 762,17 PLN w tym:
Dofinansowanie:
UE: 678 830,94 PLN
BP: 39 931,23 PLN
Wkład własny: 82 000,00 PLN
Głównym celem projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia poprzez otwarcie nowego oddziału przedszkolnego dla 20 dzieci (dz.9) w wieku przedszkolnym w Żeleźnikowej Wielkiej (Gm. Nawojowa) oraz 3 nauczycielek i 5 rodziców/ prawnych opiekunów dzieci a także stworzenie przestrzeni wolnej od dyskryminacji, przyjaznej, wspierającej i otwartej na osoby w różnej sytuacji poprzez organizację zajęć dodatkowych dla dzieci prowadzących do ich wszechstronnego rozwoju a także wyrównujących deficyty i odpowiadających na ich specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe oraz organizację warsztatów tematycznych dla nauczycieli oraz poradnictwa psychologicznego dla rodziców /prawnych opiekunów oraz dzieci w okresie od 1.01.2025 do 30.06.2026r.
Uczestnikami projektu mogą być:
1. Dzieci w wieku przedszkolnym zamieszkujące na obszarze Powiatu Nowosądeckiego w szczególności z obszaru Gminy Nawojowa;
2. Rodzice/ prawni opiekunowie zamieszkujący lub pracujący w woj. Małopolskim;
3. Nauczyciele zatrudnieni na umowę o pracę w Przedszkolu Misiek w Nowym Sączu/ o Żeleźnikowa Wielka.
Kryteria wyboru Uczestników projektu:
Odbiorcami usług (grupą docelową) będą:
Dzieci:
W procesie rekrutacji będziemy stosować system preferencji:
I grupa: Osoby, które z przyczyn losowych mają trudniejszą sytuację rodzinną, zdrowotną uzyskują od państwa szczególną pomoc tj.:
• wielodzietność rodziny kandydata
• niepełnosprawność kandydata
• niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata
• niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
• niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
• samotne wychowywanie kandydata przez rodzica
• objęcie kandydata pieczą zastępczą
Za każde z w/w kryteriów Kandydat może uzyskać po 5 pkt.; max. 35 pkt.
Weryfikacja na podstawie zaświadczeń lub kopii orzeczeń.
II grupa: kryteria uwzględniające zakres społecznych potrzeb dzieci i rodziny; ich zaspokojenie sprzyja wychowawczej i opiekuńczej roli rodziny, zabezpiecza lokalne potrzeby społeczne tj.
• dzieci z niepełnosprawnością (dziecko w wieku przedszkolnym posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na dany rodzaj niepełnosprawności oraz dzieci posiadające orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydawane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu głębokim- orzeczenia wydawane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej- (10 pkt) /weryfikacja: kopia orzeczenia/
• dzieci pochodzące z rodzin korzystających z pomocy OPS (5 pkt.) /weryfikacja: zaświadczenie z OPS/
• dzieci w wieku 3-4 lata (5 pkt.) /weryfikacja: FZ/
• dzieci zam. na obszarze wiejskim Gminy Nawojowa – 5 pkt (weryfikacja: FZ)
Łącznie Kandydat może uzyskać max. 60 pkt.
Na poszczególne zajęcia dodatkowe dzieci będą klasyfikowane na podstawie Indywidualnej diagnozy potrzeb. Osoby zakwalifikowane zostaną umieszczone na liście rankingowej i rezerwowej. O miejscu na liście decydować będzie liczba uzyskanych punktów. W przypadku „remisu” w spełnianiu kryterium formalne, merytoryczne oraz w przypadku braku miejsc o kolejności przyjęć decyduje fakt czy dziecko posiada orzeczenie o niepełnosprawności. W przypadku nie zrekrutowania planowanej liczby uczestników, rekrutacja zostanie wznowiona.
Nauczyciele:
W pierwszej kolejności do projektu będą rekrutowani nauczyciele nie posiadający kompetencji i kwalifikacji w zakresie pedagogiki specjalnej oraz osoby młode rozpoczynające swoją pracę zawodową w przedszkolu wnioskodawcy (wskaźniki w projekcie założono dla kobiet, z uwagi na brak nauczycieli w przedszkolu/ żłobku płci męskiej).
Rodzice/prawni opiekunowie dzieci:
Kryterium dostępu: osoby zamieszkujące/ pracujące/ uczące się na obszarze Małopolski; dokument: oświadczenie o zamieszkiwaniu/ zaświadczenie od pracodawcy o zatrudnieniu/ zaświadczenie z placówki oświadczenie o kształceniu.
Projekt zakłada zrekrutowanie:
1. 20 dzieci w tym 9 dziewczynek;
2. 3 nauczycieli, którzy zadeklarowali chęć udziału w projekcie
3. 5 rodziców, którzy zgłoszą chęć skorzystania w pomocy psychologa.
Zadania:
1. Adaptacja pomieszczeń pod nowy oddział przedszkolny oraz przestrzeni zewnętrznej:
1) Wykonanie adaptacji i remontu pomieszczeń pod nowy oddziała przedszkolny.
2. Bieżąca działalność nowo utworzonych miejsc wychowania przedszkolnego:
1) Zatrudnienie 2 nauczycieli.
2) Zatrudnienie pomocy nauczycielskiej: 1 osoba.
3) Wyżywienie dzieci w nowym oddziale.
4) Zatrudnienie sprzątaczki: 1 osoba.
5) Zakup materiałów zużywalnych do zajęć w ramach podstawy programowej w tym plastycznych i manualnych – papiery kolorowe, bloki rysunkowe, techniczne, kredki, flamastry, farby, plastelina, modelina, itp. – komplet.
6) Wkład własny – udostępnienie sal dydaktycznych
7) Zakup środków czystości dla grupy przedszkolnej.
3. Zajęcia dodatkowe, rozwijające umiejętności i wyrównujące deficyty:
1) Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia: Trening Umiejętności Społecznych – 60h.
2) Zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć: Trening Umiejętności Społecznych – komplet.
3) Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia: Warsztaty programowania i robotyki wraz z elementami informatyki – 60h.
4) Zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć: Warsztaty programowania i robotyki wraz z elementami informatyki – komplet.
5) Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia: Warsztaty psychologiczne z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierówności – 16h.
6) Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia: Warsztaty z przedsiębiorczości oraz zajęcia z pierwszej pomocy – 48h.
7) Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia: Warsztaty kreatywne – 80h.
😎 Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia: Warsztaty matematyczne – 40h.
9) Zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć: Warsztaty matematyczne.
10) Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia: Warsztaty muzykowania – 20h.
11) Zatrudnianie nauczyciela do logopedii i gimnastyki korekcyjnej – 140h.
12) Zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć: Warsztaty muzykowania.
13) Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia: Kompetencje kluczowe: języki obce – 80h.
14) Zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć: Kompetencje kluczowe: języki obce – komplet.
15) Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia: Zajęcia wyrównujące deficyty – 80h.
16) Zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć: do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej; o pracy neurologopedy – komplet.
17) Organizacja wyjazdów edukacyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: kultura i edukacja przyrodnicza – 5 wyjazdów.
4. Poradnictwo psychologiczno- pedagogiczne:
1) Wynagrodzenie psychologa/pedagoga – 40h.
2) Zakup pomocy do pracy pedagoga specjalnego/psychologa.
5. Wsparcie dla nauczycieli:
1) Organizacja szkoleń tematycznych dla nauczycieli.
6. Wyposażenie przedszkola w meble i pomoce dydaktyczne:
1) Wyposażenie przedszkola w meble i pomoce dydaktyczne
Zakładane jest osiągnięcie wskaźników:
Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 20, (9 K),
Liczba dofinansowanych miejsc wychowania przedszkolnego – 20,
Liczba miejsc wychowania przedszkolnego dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością – 20,
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 3 (3 K),
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1,
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 5 (2 K; 3 M),
Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1,
Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych) – 1,
Liczba miesięcy prowadzenia OWP Misiek o/Żeleźnikowa Wielka w ramach finansowania bieżącej działalności utworzonych w projekcie miejsc wychowania przedszkolnego – 10.

Informujemy, iż od dnia 15 maja do 31 lipca 2025r. będzie prowadzona rekrutacja do projektu pn. Aktywny Przedszkolak na Wsi w gminie Nawojowa Projekt pn. Aktywny Przedszkolak na Wsi w gminie Nawojowa nr projektu FEMP.06.09-IP.01-1305/24 realizowany będzie przez Niepubliczne Przedszkole i Żłobek „Misiek” w Żeleźnikowej Wielkiej, Sowina 4 w okresie od 1 stycznia 2025 do 30 czerwca 2026 roku.

Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej na lata 2021-2027 w ramach Priorytetu: Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego
Działanie: Wsparcie wychowania przedszkolnego
Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny Plus
Celem projektu: jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia poprzez otwarcie nowego oddziału przedszkolnego dla 20 dzieci (dz.9) w wieku przedszkolnym w Żeleźnikowej Wielkiej (Gm. Nawojowa) oraz 3 nauczycielek i 5 rodziców/ prawnych opiekunów dzieci a także stworzenie przestrzeni wolnej od dyskryminacji, przyjaznej, wspierającej i otwartej na osoby w różnej sytuacji poprzez organizację zajęć dodatkowych dla dzieci prowadzących do ich wszechstronnego rozwoju a także wyrównujących deficyty i odpowiadających na ich specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe oraz organizację warsztatów tematycznych dla nauczycieli oraz poradnictwa psychologicznego dla rodziców /prawnych opiekunów oraz dzieci w okresie od 1.01.2025 do 30.06.2026r.
W ramach projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
Zapewnienie opieki w nowotworzonej grupie:
1. W ramach projektu utworzony zostanie 1 nowy oddział przedszkolny dla 20 dzieci w budynku Niepublicznego Przedszkola i Żłobka „Misiek” w Żeleźnikowej Wielkiej, pomieszczenia w pełni dostosowane do potrzeb dzieci niepełnosprawnych ruchowo i wyposażone w niezbędny sprzęt, zabawki i pomoce dydaktyczne a także integracyjny plac zabaw.
2. Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku w godz. od 6.00 do 18.00 aby zapewnić rodzicom dowóz dzieci przed godzinami pracy i odbiór po pracy; tygodniowy wymiar godzin zajęć wyniesie 60h.
3. Zapewniona zostanie opieka kadry pedagogicznej
4. Zapewnione zostanie wyżywienie (śniadanie, II śniadanie, obiad (I, II danie deser + kompot), podwieczorek) – odpłatnie
5. Zapewnione zostaną materiały zużywalne do zajęć plastycznych i manualnych – papiery kolorowe, bloki rysunkowe, techniczne, kredki flamastry, farby, plastelina, modelina, itp.
Zorganizowane zostaną: Zajęcia dodatkowe, rozwijające umiejętności i wyrównujące deficyty:
1. Trening Umiejętności Społecznych – 60h.
2. Warsztaty programowania i robotyki wraz z elementami informatyki – 60h.
3. Warsztaty psychologiczne z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierówności – 16h.
4. Warsztaty z przedsiębiorczości oraz zajęcia z pierwszej pomocy – 48h.
5. Warsztaty kreatywne – 80h.
6. Warsztaty matematyczne – 40h.
7. Warsztaty muzykowania – 20h.
8. Zajęcia z logopedii i gimnastyki korekcyjnej – 140h.
9. Kompetencje kluczowe: języki obce – 80h.
10. Zajęcia wyrównujące deficyty – 80h.
11. Organizacja wyjazdów edukacyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: kultura i edukacja przyrodnicza – 5 wyjazdów.
Poradnictwo psychologiczno- pedagogiczne:
1. Wsparcie psychologa/pedagoga – 40h.
Wsparcie dla nauczycieli:
1. Organizacja szkoleń tematycznych dla nauczycieli.
Informację o projekcie i rekrutacji uzyskać można:
1. dzwoniąc na nr tel. 889-464-155, 501-329-431;
2. osobiście: Żeleźnikowa Wielka, Sowina 4, Nowym Sącz ul. Zakładników 11
3. korzystając ze email: krystyna.gurba@gmail.com,
4. informacje o projekcie: www.przedszkole-misiek.pl

Secured By miniOrange