Strona dostosowana jest dla potrzeb osób niedowidzących i niewidomych.
CYKLICZNE WARSZTATY Z PSYCHOLOŻKĄ W MIŚKU W PROJEKCIE EDUKACYJNYM “DZIECIĘCE PRZYJAŹNIE”
Czy można utrzymać relacje z kolegą z piaskownicy w dorosłym życiu?…..🤓🧐🤔
Już dziecko przedszkolne zaczyna dążyć do interakcji z rówieśnikami. Poznaje grupę rówieśniczą, musi się nauczyć z nimi dogadywać, współpracować, a w dalszej perspektywie przyjaźnić!…..👫👬🧑🤝🧑👭
Przedszkolak może mieć bardzo wielu przyjaciół!..🤩😍🥰🤸🤸♀️🤸♂️
Jego wyboru nie wolno dyskredytować. Nie należy zachęcać dziecka, by dokonywało deklaracji, kto jest jego prawdziwym przyjacielem!….❤❤
Z jakiegoś jednak powodu nie wszystkie dzieci w Przedszkolu zostają przyjaciółmi!?…. 😉
Przyjaźnie są bardzo ważnym doświadczeniem rozwojowym dla przedszkolaka, budują jego zdolności społeczne, komunikacyjne i samoocenę.
Uczą funkcjonowania w grupie, ale też radzenia sobie z odrzuceniem i wykluczeniem….. 💪💪💪👍👍
Jednym z celów przyjaźni jest zrozumienie, że nie wszystkie relacje między ludźmi będą trwać wiecznie. Kończenie przyjaźni to nieodłączny element życia i tego przedszkolak musi się nauczyć bo – jak napisał – Antoine de Saint-Exupéry: „Decyzja oswajania niesie w sobie ryzyko łez”.
„Jeśli chcesz mieć przyjaciela, oswój mnie!
– A jak to się robi? – spytał Mały Książę.
– Trzeba być bardzo cierpliwym. Na początku siedzisz w pewnej odległości ode mnie, ot tak, na trawie. Będę spoglądać na ciebie kątem oka, a ty nic nie powiesz. Mowa jest źródłem nieporozumień. Lecz każdego dnia będziesz mógł siadać trochę bliżej…”
(„Mały Książę” Antoine de Saint-Exupéry)
😄💪👍💃🕺
W dorosłym życiu z dumą chwalimy się przyjaźniami od kołyski.
Dziękuję, że jesteście ze mną od najmłodszych lat: Haniu, Jadwigo i Bogusiu ❤❤❤
Krystyna Gurba 🤗