Przejdź do treści

W okresie od 1 lipca 2025 do 30 czerwca 2027 roku realizuje projekt pn. Rozwój oferty Przedszkola Misiek w Nowym Sączu Nr projektu: FEMP.06.09-IP.01-1307/24

    Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej na lata 2021-2027 w ramach Priorytetu: Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego
    Działanie: Wsparcie wychowania przedszkolnego
    Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny Plus
    Całkowita wartość projektu: 628 627,06 PLN w tym:
    Dofinansowanie:
    UE: 533 990,83 PLN
    BP: 31 411,23 PLN
    Wkład własny: 63 225,00 PLN
    Głównym celem projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia dla 173 dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczającym do Przedszkola Misiek w Nowym Sączu, 8 nauczycielek oraz 10 rodziców/ prawnych opiekunów dzieci a także stworzenie przestrzeni wolnej od dyskryminacji, przyjaznej, wspierającej i otwartej na osoby w różnej sytuacji poprzez organizację zajęć dodatkowych dla dzieci prowadzących do ich wszechstronnego rozwoju a także wyrównujących deficyty i odpowiadających na ich specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe oraz organizację warsztatów tematycznych dla nauczycieli oraz poradnictwa psychologicznego dla rodziców /prawnych opiekunów oraz dzieci w okresie od 1.07.2025 do 30.06.2027 roku.
    Uczestnikami projektu mogą być:
    1. Dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczające do Przedszkola Misiek w Nowym Sączu;
    2. Rodzice/ prawni opiekunowie dzieci zamieszkujący lub pracujący w woj. Małopolskim;
    3. Nauczyciele zatrudnieni na umowę o pracę w Przedszkolu Misiek w Nowym Sączu.
    Do projektu zrekrutowane zostaną wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola-173 dzieci w tym dziewczynek: 83; 8 nauczycieli, którzy zadeklarowali chęć udziału w projekcie oraz min. 10 rodziców, którzy zgłosili chęć skorzystania z pomocy psychologa.
    Kryteria wyboru Uczestników projektu:
    Odbiorcami usług (grupą docelową) będą:
    Dzieci w wieku przedszkolnym (zg. z Ust. Prawo oświatowe) zamieszkujące na obszarze woj. małopolskiego uczęszczające do przedszkola Misiek w Nowym Sączu
    Kryterium preferencji dla każdego typu zajęć:
    1. Posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności – 10 pkt.
    2. Posiadanie opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (PPP) – 5 pkt.
    3. Zalecenie od nauczyciela lub psychologa przedszkolnego – 3 pkt.
    Łączna maksymalna liczba punków: 18
    W procesie rekrutacji nie będziemy stosować systemu preferencji, gdyż każde dziecko będzie brać udział we wsparciu. Jednakże o przydzieleniu do danych zajęć decydować będzie indywidualna ocena dziecka, jaką przygotują nauczyciele -wychowawcy grup, którzy znają dzieci i wiedzą jakie mają kluczowe potrzeby/deficyty przy wsparciu psychologa.
    Kryteria przydziału i dokumentacja dla poszczególnych zajęć:
    1. Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
    Kryterium: Zalecenie od nauczyciela lub psychologa, potwierdzenie trudności w zakresie umiejętności społecznych.
    2. Warsztaty z programowania i robotyki
    Kryterium: Zalecenie od nauczyciela lub psychologa w przypadku dzieci wykazujących trudności z koncentracją lub współpracą.
    3. Warsztaty psychologiczne przeciwdziałające dyskryminacji i przemocy
    Kryterium: Zalecenie od psychologa, wskazanie potrzeby wsparcia w zakresie radzenia sobie z emocjami i tolerancji.
    4. Warsztaty kreatywne
    Kryterium: Zalecenie od nauczyciela, w przypadku dzieci wymagających wsparcia w rozwijaniu kreatywności i samodzielności.
    5. Warsztaty muzyczne i zajęcia z języków obcych z robotem EMYS
    Kryterium: Zalecenie od nauczyciela dla dzieci wymagających wsparcia w zakresie koncentracji i motywacji do nauki języków obcych.
    6. Wycieczki edukacyjne
    Kryterium: Rekomendacja udziału dla wszystkich dzieci, bez szczególnej selekcji.
    7. Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
    Kryterium: Wskazanie od psychologa na potrzeby indywidualnego wsparcia, szczególnie dla dzieci z zaburzeniami zachowania lub emocji.
    Nauczyciele: osoby zatrudnione w przedszkolu Misiek na umowę o pracę
    W pierwszej kolejności do projektu będą rekrutowani nauczyciele, którzy zgłosili zapotrzebowanie na etapie diagnozy na daną formę wsparcie.
    Dokument: Zaświadczenie od Dyrektora przedszkola iż dana osoba jest nauczycielem w przedszkolu objętym projektem.
    Rodzice/prawni opiekunowie dzieci: osoby sprawujące prawną opiekę nad dziećmi uczęszczającymi do przedszkola Misiek w Nowym Sączu a dodatkowo zamieszkujące lub pracujące lub uczące się na obszarze woj. małopolskiego
    W pierwszej kolejności do projektu będą rekrutowani rodzice dzieci z niepełnosprawnością lub opinią/orzeczeniem z poradni psychologiczno- pedagogicznej, jako osoby wymagające dodatkowe wsparcia z uwagi na specjalne potrzeby dzieci.
    Kryteria premiujące w procesie rekrutacji rodziców:
    1. rodzic/ prawny opiekun dziecka z opinią PPP- 5 pkt.
    2. rodzin/ prawny opiekun dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności: 10 pkt.
    Maksymalna suma punktów: 15 pkt.
    Dokument: kopia opinii PPP/ orzeczenia o niepełnosprawności.
    Projekt zakłada zrekrutowanie:
    1. 173 dzieci w tym 83 dziewczynki,
    2. 8 nauczycieli, którzy zadeklarowali chęć udziału w projekcie,
    3. 10 rodziców, którzy zgłoszą chęć skorzystania w pomocy psychologa.
    Realizowane zadania:
    1. Trening Umiejętności Społecznych:
    • Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
    • Zakup pakietu pomocy dydaktycznych dla przedszkoli TUS,
    • Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
    2. Warsztaty programowania i robotyki wraz z elementami informatyki:
    • Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
    • Zakup zestaw rozszerzonego z matą kodowanie na dywanie,
    • Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
    • Zakup pomocy do prowadzenia zajęć z robotyki.
    3. Warsztaty psychologiczne z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierówności:
    • Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
    • Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
    4. Warsztaty z przedsiębiorczości i Iszej pomocy:
    • Zatrudnienie nauczycieli prowadzących zajęcia,
    • Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
    5. Warsztaty kreatywne:
    • Zatrudnienie nauczycieli prowadzących zajęcia,
    • Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
    6. Warsztaty matematyczne:
    • Zatrudnienie nauczycieli prowadzących zajęcia,
    • Zakup pomocy dydaktycznych do matematyki,
    • Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
    7. Warsztaty muzykowania:
    • Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
    • Zakup zestawu pomocy do muzyki,
    • Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
    8. Kompetencje kluczowe: języki obce:
    • Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
    • Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
    • Zakup pomocy dydaktycznych do nauki języków obcych,
    9. Kompetencje kluczowe: kultura i edukacja przyrodnicza:
    • Koszt wyjazdów edukacyjnych Koszty: najem busa, opieka, poczęstunek, opłaty za bilety wejścia np kino, teatr, muzeum- 28 wyjazdów,
    10. Zajęcia wyrównujące deficyty:
    • Zatrudnienie nauczycieli prowadzących zajęcia,
    • Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
    • Zakup pomocy do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej,
    • Zakup pomocy do pracy neurologopedy,
    11. Wsparcie dla nauczycieli:
    • Koszt organizacji szkoleń tematycznych: 8 x 8h i 1 x 16h; trener, pomoce dydaktyczne, sala, 80h zajęć,
    12. Poradnictwo psychologiczno- pedagogiczne:
    • Zatrudnienie psychologa/pedagoga,
    • Zakup pomocy do pracy pedagoga specjalnego.
    Zakładane jest osiągnięcie wskaźników:
    Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej 173 (83 K),
    Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 8 (8 K),
    Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 1,
    Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem 168 (80 K),
    Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie 2 (1 K),
    Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych) 1,
    Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 8 (8 K).
    Secured By miniOrange