Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej na lata 2021-2027 w ramach Priorytetu: Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego
Działanie: Wsparcie wychowania przedszkolnego
Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny Plus
Całkowita wartość projektu: 628 627,06 PLN w tym:
Dofinansowanie:
UE: 533 990,83 PLN
BP: 31 411,23 PLN
Wkład własny: 63 225,00 PLN
Głównym celem projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia dla 173 dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczającym do Przedszkola Misiek w Nowym Sączu, 8 nauczycielek oraz 10 rodziców/ prawnych opiekunów dzieci a także stworzenie przestrzeni wolnej od dyskryminacji, przyjaznej, wspierającej i otwartej na osoby w różnej sytuacji poprzez organizację zajęć dodatkowych dla dzieci prowadzących do ich wszechstronnego rozwoju a także wyrównujących deficyty i odpowiadających na ich specjalne potrzeby edukacyjne i rozwojowe oraz organizację warsztatów tematycznych dla nauczycieli oraz poradnictwa psychologicznego dla rodziców /prawnych opiekunów oraz dzieci w okresie od 1.07.2025 do 30.06.2027 roku.
Uczestnikami projektu mogą być:
1. Dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczające do Przedszkola Misiek w Nowym Sączu;
2. Rodzice/ prawni opiekunowie dzieci zamieszkujący lub pracujący w woj. Małopolskim;
3. Nauczyciele zatrudnieni na umowę o pracę w Przedszkolu Misiek w Nowym Sączu.
Do projektu zrekrutowane zostaną wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola-173 dzieci w tym dziewczynek: 83; 8 nauczycieli, którzy zadeklarowali chęć udziału w projekcie oraz min. 10 rodziców, którzy zgłosili chęć skorzystania z pomocy psychologa.
Kryteria wyboru Uczestników projektu:
Odbiorcami usług (grupą docelową) będą:
Dzieci w wieku przedszkolnym (zg. z Ust. Prawo oświatowe) zamieszkujące na obszarze woj. małopolskiego uczęszczające do przedszkola Misiek w Nowym Sączu
Kryterium preferencji dla każdego typu zajęć:
1. Posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności – 10 pkt.
2. Posiadanie opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (PPP) – 5 pkt.
3. Zalecenie od nauczyciela lub psychologa przedszkolnego – 3 pkt.
Łączna maksymalna liczba punków: 18
W procesie rekrutacji nie będziemy stosować systemu preferencji, gdyż każde dziecko będzie brać udział we wsparciu. Jednakże o przydzieleniu do danych zajęć decydować będzie indywidualna ocena dziecka, jaką przygotują nauczyciele -wychowawcy grup, którzy znają dzieci i wiedzą jakie mają kluczowe potrzeby/deficyty przy wsparciu psychologa.
Kryteria przydziału i dokumentacja dla poszczególnych zajęć:
1. Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Kryterium: Zalecenie od nauczyciela lub psychologa, potwierdzenie trudności w zakresie umiejętności społecznych.
2. Warsztaty z programowania i robotyki
Kryterium: Zalecenie od nauczyciela lub psychologa w przypadku dzieci wykazujących trudności z koncentracją lub współpracą.
3. Warsztaty psychologiczne przeciwdziałające dyskryminacji i przemocy
Kryterium: Zalecenie od psychologa, wskazanie potrzeby wsparcia w zakresie radzenia sobie z emocjami i tolerancji.
4. Warsztaty kreatywne
Kryterium: Zalecenie od nauczyciela, w przypadku dzieci wymagających wsparcia w rozwijaniu kreatywności i samodzielności.
5. Warsztaty muzyczne i zajęcia z języków obcych z robotem EMYS
Kryterium: Zalecenie od nauczyciela dla dzieci wymagających wsparcia w zakresie koncentracji i motywacji do nauki języków obcych.
6. Wycieczki edukacyjne
Kryterium: Rekomendacja udziału dla wszystkich dzieci, bez szczególnej selekcji.
7. Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
Kryterium: Wskazanie od psychologa na potrzeby indywidualnego wsparcia, szczególnie dla dzieci z zaburzeniami zachowania lub emocji.
Nauczyciele: osoby zatrudnione w przedszkolu Misiek na umowę o pracę
W pierwszej kolejności do projektu będą rekrutowani nauczyciele, którzy zgłosili zapotrzebowanie na etapie diagnozy na daną formę wsparcie.
Dokument: Zaświadczenie od Dyrektora przedszkola iż dana osoba jest nauczycielem w przedszkolu objętym projektem.
Rodzice/prawni opiekunowie dzieci: osoby sprawujące prawną opiekę nad dziećmi uczęszczającymi do przedszkola Misiek w Nowym Sączu a dodatkowo zamieszkujące lub pracujące lub uczące się na obszarze woj. małopolskiego
W pierwszej kolejności do projektu będą rekrutowani rodzice dzieci z niepełnosprawnością lub opinią/orzeczeniem z poradni psychologiczno- pedagogicznej, jako osoby wymagające dodatkowe wsparcia z uwagi na specjalne potrzeby dzieci.
Kryteria premiujące w procesie rekrutacji rodziców:
1. rodzic/ prawny opiekun dziecka z opinią PPP- 5 pkt.
2. rodzin/ prawny opiekun dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności: 10 pkt.
Maksymalna suma punktów: 15 pkt.
Dokument: kopia opinii PPP/ orzeczenia o niepełnosprawności.
Projekt zakłada zrekrutowanie:
1. 173 dzieci w tym 83 dziewczynki,
2. 8 nauczycieli, którzy zadeklarowali chęć udziału w projekcie,
3. 10 rodziców, którzy zgłoszą chęć skorzystania w pomocy psychologa.
Realizowane zadania:
1. Trening Umiejętności Społecznych:
• Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
• Zakup pakietu pomocy dydaktycznych dla przedszkoli TUS,
• Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
2. Warsztaty programowania i robotyki wraz z elementami informatyki:
• Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
• Zakup zestaw rozszerzonego z matą kodowanie na dywanie,
• Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
• Zakup pomocy do prowadzenia zajęć z robotyki.
3. Warsztaty psychologiczne z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierówności:
• Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
• Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
4. Warsztaty z przedsiębiorczości i Iszej pomocy:
• Zatrudnienie nauczycieli prowadzących zajęcia,
• Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
5. Warsztaty kreatywne:
• Zatrudnienie nauczycieli prowadzących zajęcia,
• Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
6. Warsztaty matematyczne:
• Zatrudnienie nauczycieli prowadzących zajęcia,
• Zakup pomocy dydaktycznych do matematyki,
• Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
7. Warsztaty muzykowania:
• Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
• Zakup zestawu pomocy do muzyki,
• Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
8. Kompetencje kluczowe: języki obce:
• Zatrudnienie nauczyciela prowadzącego zajęcia,
• Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
• Zakup pomocy dydaktycznych do nauki języków obcych,
9. Kompetencje kluczowe: kultura i edukacja przyrodnicza:
• Koszt wyjazdów edukacyjnych Koszty: najem busa, opieka, poczęstunek, opłaty za bilety wejścia np kino, teatr, muzeum- 28 wyjazdów,
10. Zajęcia wyrównujące deficyty:
• Zatrudnienie nauczycieli prowadzących zajęcia,
• Wkład własny -sale dydaktyczne do zajęć,
• Zakup pomocy do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej,
• Zakup pomocy do pracy neurologopedy,
11. Wsparcie dla nauczycieli:
• Koszt organizacji szkoleń tematycznych: 8 x 8h i 1 x 16h; trener, pomoce dydaktyczne, sala, 80h zajęć,
12. Poradnictwo psychologiczno- pedagogiczne:
• Zatrudnienie psychologa/pedagoga,
• Zakup pomocy do pracy pedagoga specjalnego.
Zakładane jest osiągnięcie wskaźników:
Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej 173 (83 K),
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 8 (8 K),
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 1,
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem 168 (80 K),
Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie 2 (1 K),
Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych) 1,
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 8 (8 K).