W MIŚKU GOŚCI ASERTYWNOŚĆ!!!….👏👏👏

Strona dostosowana jest dla potrzeb osób niedowidzących i niewidomych.

WARSZTATY ASERTYWNOŚCI W MIŚKU

UCZYMY SIĘ ASERTYWNOŚCI CZYLI JĘZYKA STAWIANIA GRANIC, WYRAŻANIA POTRZEB, ODMAWIANIA, WYRAŻANIA EMOCJI, POROZUMIENIA I ROZMOWY….. 👍👍👍💪
Aby w dorosłym życiu dzieci były asertywne już w Przedszkolu skupiamy się na kształtowaniu i wzmacnianiu postaw, stwarzamy dzieciom do tego możliwości, wykorzystujemy codzienne sytuacje!💁‍♀️💁💁‍♂️
W treningach, warsztatach, dzieci poznają i ćwiczą techniki asertywności, poznają różnice między zachowaniami asertywnymi, a uległymi i agresywnymi, głośnego i bez obaw wyrażania swojego zdania, swojej opinii, wyrażania odmiennego zdania, jeśli się z czymś nie zgadza, podejmowania decyzji! ……..🤓😃😊
Rozwijamy w maluchach świadomość własnej przestrzeni osobistej co więcej wprowadzamy już aktywności, które rozwijają świadomość granic innych osób !
Dzieci asertywne wzmacniają swoją samoocenę i pozytywny obraz własnej osoby. Asertywne dziecko nie odczuwa frustracji, więc nie musi krzyczeć i płakać z powodu niezrozumienia lub przymuszania!…
Wie dokładnie na czym stoi, ma równe szanse wypowiadania się, ma równą szansę osiągania swoich celów!..
Wie, ze jego potrzeby są równie ważne, jak potrzeby dorosłych 👍👍
Nieasertywne dziecko, a później dorosły człowiek posługuje się innymi strategiami do realizowania tych samych celów : agresją albo uległością . Poprzez zachowania agresywne jesteśmy w stanie osiągnąć to, czego chcemy, ale z negatywnymi konsekwencjami takimi jak kłótnie, konflikty, odrzucenie wzajemna niechęć!
Uległość przez którą tłumimy nasze potrzeby sprawia, że z czasem odczuwamy niepokój, frustrację a nasza samoocena się zaniża.
Oto tylko kilka przykładów z życia grupy! prezentujących tą samą sytuację, ale każda z nich przedstawia inne zachowanie:
agresywne, uległe i asertywne🤔🤔🤔😊
•nie powiedziałam nikomu ,że zrobiono mi przykrość, bo się bałam
•nie chcę się w to bawić, może pobawimy się w coś innego
•zgodziłam się, chociaż mi się to nie podobało
•chciałam się bawić w coś innego, ale twój pomysł bardziej mi się podoba
•nie obchodzi mnie to, że to twoje, daj mi to, trzeba się dzielić!
•kiedy to robisz, jest mi przykro
Wzmacniajmy nasze działania edukacyjno-wychowawcze
w kierunku rozwijania pewności siebie.
Dzięki temu nie straszne będą wyzwania zarówno w życiu przedszkolnym, szkolnym, zawodowym i prywatnym….❤️😊😃